Mērsrags – Roņu sala

Vienas dienas kruīzs uz Roņu salu ar jahtu „Palsa” no Mērsraga ostas.
Roņu sala – latviešu sentiments pret šo zemes gabaliņu Rīgas līča vārtos ir fenomens, kam grūti atrast skaidrojumu, jo neviens latvietis tur taču nav dzīvojis. Droši vien ilgas un sajūtas sakņojas senos notikumos, kad Roņu sala tā arī nekļuva par vienīgo Latvijas jūras salu.
Roņu sala dzīvo pati savu senu dzīvi nekurienes vidū.


Ventspils – Gotlande

Jūs vēlaties izbaudīt neatkarību un skaistu atvaļinājumu, meklējat, ko īpašu un neatkārtojamu vairāku dienu garumā? Tad kruīzs uz Gotlandes salu ir atbilde Jūsu vēlmēm. Zviedrijai piederošā Gotlandes sala tiek saukta arī par Baltijas jūras pērli tās unikālā skaistuma dēļ. Gotlande ir lielākā Baltijas jūras sala. Skaistā daba, kultūras pieminekļi, mazie zvejnieku ciematiņi ir tas, kas piesaista cilvēkus no visas pasaules. Gotlande tāpat ir pazīstama ar dažādiem bruņinieku turnīriem un vikingu pasākumiem. Brauciens pa jūru līdz salai ar jahtu „Palsa” ilgst 12 stundas. Nedomājiet par viesnīcām un mantu somu staipīšanu – kuģītis “Palsa” būs Jūsu mājas visu kruīza laiku.

Viena diena Mērsragā – pa seno kuģotāju ceļu!

Piedāvājam skolēnu un ceļotāju grupām neaizmirstamu un interesantu piedzīvojumu Mērsragā!
Vispirms ar kuģi „Palsa” dosimies izbraucienā līdz Mērsraga bākai – apskatīsim to no jūras puses. Pēc vairāk nekā stundas gara jūras brauciena izkāpsim krastā, lai gluži kā senie iekarotāji uzkāptu Mērsraga bākā! Turpināsim ceļojumu, apmeklējot Mērsraga muzeju, bet pēc tam iestiprināsimies, pusdienojot kafejnīcā „Vētrasputns”. Pusdienu piedāvājumā: cūkgaļas vai vistas gaļas karbonāde ar piedevām un zaļumiem (½ porcija) vai zupa un saldās pankūkas! Protams, būs arī dzēriens!
Ekskursija notiek gida pavadībā, kurš pastāstīs, cik slaveni jūras braucēji un vareni kuģu būvētāji dzīvojuši šajā pusē (un dzīvo joprojām).
Mācību un atpūtas ekskursijā iekļauts viss iepriekš minētais, ekskursija vienai personai izmaksās vien 12,- EUR.

Viesnīca uz ūdens

destination

Ziemā un vasarā piedāvājām Jums neatkārtojamu iespēju nakšņot uz jahtas “Palsa” Mērsraga ostā. Uz kuģa Jūsu rīcībā būs brīnišķīgas kajītes ar lielām gultām un gultas veļu, divi saloni, kambīze (kuģa virtuve), tualete, duša un sauna.
Cena no viena cilvēka – 10 EUR par nakti.
Visa kuģa noma svinībām vai ballītei uz ūdens – 300 EUR diennaktī. Cilvēku skaits līdz 30. Gaidīsim Jūs pie mums!


Rīgas jūras līcis

“Palsa” tagad arī Rīgā! Tiekamies jau šajā vasarā.
Izbraucieni ar ekskluzīvo pasažieru kuģīti “Palsa” Rīgas jūras līcī no Rīgas ostas. Brauciens ilgst 2 stundas. Jums būs vienreizēja iespēja apskatīt Rīgas ostu no kuģa klāja, kā arī baudīt sauli, jūru un vēju Rīgas jūras līcī. Uz kuģa ērti jutīsies līdz pat 30 pasažieriem. Par jūsu ērtībām gādās 2 skatu klāji kuģa priekšgalā un pakaļgalā. Jūsu ērtībām – no asāka vēja vai spilgtāka saules stara Jūs sargās gaumīgs kuģa salons ar ādas dīvāniem, ozolkoka apdari un jūras dēkaiņiem piedienīgu mūziku. Tu vēl domā? Piesakies jau šodien!

Dāvanu kartes

destination

Mērsrags – Roņu sala

Vienas dienas kruīzs uz Roņu salu 60 EUR

destination

Ventspils – Gotlande

Četru dienu kruīzs uz Gotlandi 250 EUR

destination

Saulrieta kruīzs Rīgas jūras līcī

Vienas dienas kruīzs (līdz 4 stundām) 300 EUR (līdz 30 personām)

Sāmsala

destination

Vēlies pavadīt jauku nedēļas nogali? Tad brauciens uz Sāmsalu ir domāts Tev!
Mēs aicinām Jūs doties uz skaisto Romesāres ostu, kas ir cieši blakus Kuresārei www.saaremaa.ee, kurā ir ļoti daudz skaistu apskates vietu un tūristi te vienmēr jūtas gaidīti. Uz salas un apkārtnē pavadāmo laiku plānojam katrs pats pēc saviem ieskatiem. Latvieši jau tradicionāli ir iecienījuši vietējās SPA viesnīcas, tomēr, ja Jūsu interesēs ir tikai atpūta un tūrisms, tad kuģīti varēsiet izmantot kā viesnīcu. Brauciens pa jūru uz Romesāri no Mērsraga ostas ilgst apmēram 9 stundas. Ja izbraucam vakarā, tad nākamās dienas rītā esam klāt. Jūs teiksiet, ka esat jau bijuši Sāmsalā? Iespējams, taču nekad iepriekš ar kruīza kuģīti – nav mokošās stundas pa mūsu autoceļiem, bet gan romantikas un jūras baudīšana, malkojot tēju un vērojot saulrietu…

Kolkas bāka

destination

Brauciens pa jūru līdz Kolkas bākai ilgst apmēram 4 stundas. Kolkas rags un bākas apkārtne ir unikāli ar to, ka šai vietā ir šķērsviļņi. Šī bāka un tās apkārtējā vide ir unikāla vieta visā Eiropā. Jūs būsiet tik tuvu šai mākslīgajai salai, kā vēl nekad! Ar laivu būs iespējams piebraukt pie pašas salas. Braucienu var ietilpināt vienas dienas robežās.

Unite Gallery Error: No gallery items found

Pagājušā gadsimta 50 tie tiek saistīti ar zvejniecības uzplaukumu bijušajā PSRS un arī rietumos. Tieši šajā laikā vācu konstruktori rada pirmos RB tipa zvejas kuģus ar metāla korpusiem, kuri nomaina līdz šim kuģojušos koka zvejas kuģīšus.
Ar šiem zvejas kuģīšiem, kuri bija 18 m gari, 5.5 m plati un, kuru iegrime bija 1.8 m mūsu padomju zvejas kolhozi devās zvejā gan Baltijas jūrā, gan Rīgas jūras līcī. Jau tad RB tipa zvejas kuģi iemantoja ļoti labu slavu savas unikālās korpusa konstrukcijas dēļ. Tās būtība bija tajā, ka šis kuģis nerokas viļņos, bet tos skaisti izšūpo. Šī iemesla dēļ RB tipa kuģiem bija neapstrīdama priekšrocība, salīdzinot arī ar daudz vēlāk konstruētajiem salīdzinoši lielākajiem padomju zvejas kuģiem. Ja vilnis jūrā pārsniedz 1.5 metru augstumu, šie erbulīši (tāda bija šo kuģīšu iesauka) vilni izšūpoja, bet komanda varēja strādāt ar čībām kājās, kad uz lielākajiem zvejas kuģiem klājs no viļņiem tika tā mazgāts, ka bija jāmeklē paši garākie zābaki… 
Man vienas no pirmajām atmiņām par ostu, saistās tieši ar šādiem zvejas kuģīšiem. Kamēr mamma strādāja V. Plūdoņa zivju konservu fabrikā Mērsragā, es savas dienas pavadīju ostā līdz ar šiem zvejas kuģīšiem. Kad tie devās jūrā, tad skrēju tiem gar krastu līdzi, lecot pa vecajiem, akmeņainajiem moliem, tā tos pavadot jūrā un sagaidot no tās atgriežamies ar lielajiem lomiem… Kad man palika seši gadi, radās iespēja braukt zvejniekiem līdz jūrā. Vīri mani noslēpa aiz ledusskapja kubrikā, kamēr izgājām jūrā. Pirmā zveja, pirmie lielie viļņi, pirmā jūras slimība – tas sasaistīja manu dzīvi ar jūru ciešā mezglā.
Gadiem ejot izaugu, pabeidzu Engures jūrskolu. Ap to laiku jau pēdējie erbulīši, šķiet pamazām tika norakstīti. Un arī mana dzīve aizvijās ļoti tālu gan no jūras, gan no mazā zvejniekciema, kā man tolaik šķita, uz neatgriešanos…Skaistais bērnības laiks, kā vienmēr esmu vēlējies tajā atgriezties. Taču, ja ko ļoti stipri vēlies, tas mēdz piepildīties!!!
Dāmas un kungi, man ir tas gods, prieks, privilēģija un unikālā iespēja dalīties ar jums savos piepildītajos sapņos: Aicinu Jūs uz jahtas „Palsa” klāja, lai dotos zilajās viļņu tālēs. Kuģītis “Palsa” ir 1952. Gadā Vācijā būvēts RB tipa zvejas kuģis, kurš ir atjaunots un pārbūvēts par atpūtas kuģi. Kuģa garums pārbūves rezultātā sasniedz 20 metrus. Jūsu drošībai tam ir uzkonstruēts un pielikts 8 tonnas smags ķīlis un kuģa iegrime sasniedz 2.4 m. Jūsu ērtībai zivju rūme ir pārbūvēta par dzīvojamo daļu ar 4 ērtām kajītēm, kur no katras pa iluminatoru paveras skats uz putojošajiem viļņiem, augšklājā ir plašs gaišs salons ar TV un video, jūsu labsajūtai – kambīze (kuģa virtuve), kurā varat ļauties savām kulinārijas izdarībām, tualete, duša un sauna, kā arī sauļošanās klājs – tas viss jūs sagaida uz kuģa “Palsa” klāja. Kuģim ir uzstādīti garāki masti un uzliktas skaistas buras. Tomēr neuztraucieties par pretvēju, jo joprojām par kuģa gaitu gādā uzticams vācu 450 z/s dzinējs, kas ļauj kuģim attīstīt 8.5 mezglu kruīza ātrumu, bet joprojām paliek gandrīz nesadzirdams.
Dāmas un kungi, erbulītis ir pārvērties un atgriezies, iespējams, lai piepildītu arī Jūsu nepiepildītos sapņus. Ja tas ir tā, tad mēs esam vienā laivā un viss neiespējamais kļūs iespējams…

Patiesā cieņā,
Lauris Karlsons
Kuģīša “Palsa” kapteinis